2007 Cha Am

Geen reacties op 2007 Cha Am
Dag 13 – Woensdag 26 december

Om 7.15u staan we op. Wat hebben we lekker geslapen zeg. En nu echt geen enkele verplichting meer, dat geeft een top gevoel. We zijn uitgereist nu. We hebben mooi uitzicht vanaf ons balkon op het strand. En we zien een erg leeg strand, geen parasols en geen stoelen of bedjes. Eerst maar eens ontbijten, misschien is het nog te vroeg. Wat een ontbijt, dit is echt het beste wat we tot nu toe op hebben in Thailand. Lekker hoor, Je kunt het zo gek niet bedenken of het is aanwezig. Zelfs KAAS. Hmmm!!! En we kijken ook hier vanaf het restaurant op het strand maar het blijft leeg. Na uitgebreid en op ons gemak genoten te hebben van het geweldige ontbijt gaan we op een bankje op het strand een sigaretje roken.

En we snappen natuurlijk nog steeds niet waar de strandbedjes en parasols blijven. Hoe zal dat hier dan gaan? We vragen er even naar, en krijgen te horen dat het vandaag cleaning day from the beach is. The hole day, every Wednesday. Nou ja zeg, dit hebben wij weer. Dan maar aan de wandel. We lopen de boulevard af, en zien nergens iets wat op schoonmaak van het strand lijkt. Geen idee hoor. We drinken eerst een kop koffie en de eigenaar van dit barretje is een Australiër die hier is gaan wonen. We kletsen wat, en hij verteld ons dat het leuk is om met en taxi naar Hua Hin te gaan. Of met de bus. Wij kiezen ervoor om de bus te gaan zoeken. En daar krijgen we spijt van. We lopen vele kilometers in de zinderende hitte, maar geen bus te bekennen.

Even uitrustend op een muurtje komt er een Thai aan, en die wil ons wel even brengen voor 400 Bath. Dit aanbod is wel erg duur volgens ons, maar we nemen het toch aan. Anders komen we er vermoedelijk nooit. We laten ons afzetten in Hua Hin. We wandelen hier rond, nemen een kijkje aan het strand, drinken her en der wat, shopje in, shopje uit, en nemen om 16.00u een Tuk-Tuk weer terug naar Cha-Am. Hier eenmaal aangekomen hebben we al onze energie verbruikt, dus luieren we wat de rest van de dag. We gaan na het douchen op zoek naar een leuk restaurant, en aan de boulevard zit een Scandinavisch restaurant waar het erg druk is. Wij schuiven hier aan een tafel, en eten hier verrukkelijk lekker. Heerlijke Thaise gerechten, hmmmm. Nu nog even het restaurantje van gisteren opzoeken, om een borrel te drinken en gebruik te maken van het gratis internet. Dit maakt het alweer snel laat en gaan we snel op weg naar onze kamer om weer in ons lekkere bedje te kruipen.

Dag 14 – Donderdag 27 december

Lekker uitgeslapen. Om 9.00u ontbijten en ja hoor, het strand leeft. Stoelen, parasols, bedjes, handdoeken, alles oké. Snel even een stoel reserveren, das Hollands hè. Je weet maar nooit, dadelijk hebben we misschien weer niets. En nu willen we toch echt genieten van het strand. Eerst weer even genieten van een overheerlijk ontbijt en dan naar het strand. De parasol wordt door de strandboy neergezet waar we willen en de koffie wordt gebracht, even zo de drankjes. Wat willen we nog meer. En wat hier normaal lijkt te zijn, heel de dag komen er diverse verkoopdames en heren voorbij met allerlei waren. Kleding, spreien, brillen, schoenen, warm eten, heerlijk fruit wat vers klaargemaakt wordt voor je neus, en dat is me toch lekker. Wij komen hier de dag wel door. Ook ontmoeten we nog 2 leuke Nederlandse stellen, waar we deze dagen nog wat mee op trekken. Hier eten we `s avonds mee, drinken wat en je weet wel, als het gezellig is, is het zo laat, dus bedtijd!!!!

Dag 15 – Vrijdag 28 december

Deze dag verloopt zoals gisteren, lekker lummelen, heerlijk eten, lekker genieten van het strand en wat je hier allemaal ziet. Lekker slap ouwehoeren met de Nederlanders, zo komen we onze tijd wel door. Op naar morgen.

Dag 16 – Zaterdag 29 december

De laatste dag van onze fantastische Thailand ervaring. We mogen langer in onze kamer blijven, een late-checkout. Overdag genieten we nog van de laatste geweldige momenten aan het strand en om 18.00u moeten we van onze kamer af zijn. Hierna gaan we nog lekker eten, bij het gratis internet  restaurant,want wat ze hier maken is waarschijnlijk niet te vinden in Nederland. Om 20.00u worden we opgehaald om na een rit van 3 uur op de luchthaven te afgezet te worden voor de vlucht naar Nederland.

Dag 17 – Zondag 30 december

Na erg lang wachten gaan we uiteindelijk om 3.25u de lucht in met Eva Air. We kunnen een redelijk tukkie doen, dat is waarschijnlijk het voordeel van een nachtvlucht, maar komen toch weer gebroken om 9.40u aan op luchthaven Schiphol. Het is een erg lange zit voor een erg verre reis maar…

We hebben nog nooit zo’n geweldige vakantie gehad. Dit hadden we vooraf niet verwacht, en niet durven dromen dat we zo hebben kunnen genieten van alles wat we gezien en beleefd hebben. We dachten, zal wel eenmalig zijn, maar ….. vast en zeker komt er nog wel een herhaling, er is nog zoveel te zien in dit geweldig land!!!!!!