2010 Via Dubai naar Bangkok

Geen reacties op 2010 Via Dubai naar Bangkok
Reisverslag Thailand  02-01-2010 t/m 20-01-2010

Zaterdag 02-01-2010 Vlucht Dusseldorf – Dubai Emirates 14.40u – 23.59u

We vertrekken wat later van huis als gepland, 10.15u, en tot  onze verbazing begint het nog te sneeuwen ook. En flinke vlokken!! Dit hebben ze niet voorspeld, maar het is wel de realiteit. Ach ja, dat kan er ook nog wel bij. Nog even tanken, want Driekie heeft dat nog niet gedaan, en de post moet ook nog snel in de bus. Maar die is nog niet teruggeplaatst ivm Nieuwjaarsnacht. Dit zien we dan onderweg wel ergens kwijt te raken.  Nu toch echt op weg naar Andelst, want Jerry en Bibi gaan hier weer op vakantie. We komen er aan om 10.50u en drinken hier met enige spoed een kop koffie. Want we hebben echt geen tijd over, volgens onze TomTom. Die geeft zelfs aan dat we wat te laat aan gaan komen. Wat wel fijn is, het weer is hier een stuk beter als in Zaltbommel. Nagenoeg droge wegen.

Hanny kijkt nog eens even op haar horloge en hier ontdekt ze dat de TomTom nog in de zomerstand staat, en dat betekend………………één uurtje meer dan we dachten. Das mooi meegenomen, het is de eerste verwarring al deze vakantie. Dat wordt nog wat. En zo tuffen we naar de luchthaven van Dusseldorf waar we ongeveer 12.30u bij parkeerplaats Airparks aankomen. Dus, dit komt helemaal goed. Even de auto wegzetten, koffers in de transferbus en op naar de vertrekhal. Hier is het poepie druk, zowel aan de gewone incheckbalie als bij de balie voor de online check-in.

We komen hier ook nog de crew van Emirates tegen, en die zien er toch leuk uit. Even later met de instapkaart in de hand op zoek naar een kop koffie, en nu ziet Hanny tot haar grote verbazing dat haar horloge al 13.45u aangeeft, en we moeten on board 13.55u. O,o, en de koffie is ook nog zo kokend heet, we laten de helft maar staan, want te laat komen, dat is niet de bedoeling. Eerst door de douane, dan weer controle, alles af en uit, en daar gaan we dan, naar gate C44. Hier uiteindelijk pas om 14.45u on board, dus voor niets de koffie laten staan. En nu ook nog even de vleugels besproeien tegen de sneeuw die inmiddels ook in Dusseldorf is gaan vallen.

Eindelijk gaan we om 15.30u de lucht in. En wat een vliegtuig zeg. Een scherm voor ons neus waar je allerlei films, muziek, news, en zelfs de buitenomgeving van het vliegtuig kunt bekijken. Zo zien we op ons scherm het vliegtuig van de startbaan af vliegen, en, daar gaan we dan het luchtruim in. We hebben lekker veel beenruimte, en kijken onze ogen uit. Wat een luxe!! Nu 5.45u vliegen en dan zijn we in Dubai. De klok 3 uur vooruit gezet en we landen er plaatselijke tijd om 0.15u. Nu moeten we eerst weer door de paspoortcontrole heen, en dat tempo, ja, ja, het is nu eenmaal geen Nederland. Op hun gemakkie, vooral niet TE druk makend, checken ze de paspoorten van iedereen. Dit neemt erg veel tijd in beslag. Daarna eindelijk op zoek naar de koffers, dit is een trip op zich. Wat een afstanden zeg. En hier is het poepieluxe. Alles bling bling! Hoort Hanny tot besluit haar naam omroepen door de speakers. Eerst nog eens goed luisteren, en ja hoor, HAAAANIE JONG zochten ze. Even zoeken naar een info balie, maar die is zo snel niet te vinden. Dan maar iemand van de luchthaven aanhouden, maar die kan ons niet verder helpen We kijken onze spullen even na, maar we missen echt niks zover we kunnen nagaan, en besluiten dan maar gewoon weg te gaan. In het halletje voordat je buiten komt, even geld gewisseld, en dat gaat top. Nu een peuk, en dan een taxi. Honderden taxi’s staan hier. Ook dit gaat dan ook allemaal vanzelf.

Met de taxi op weg naar het hotel, en inmiddels is het stiekem al 1.45u, dus kun je zien hoeveel tijd dit kost. Inchecken in hotel Ibis Deira City Centre, en een leuke schone nette kamer treffen we hier aan. Alles met zalig hoogpolig tapijt, erg mooi om te zien. Koffers droppen we in de kamer en nog snel even een rondje lopen. Maar daar zijn we zo mee klaar, je komt niks en niemand tegen. Alles uitgestorven. Morgen maar eens verder kijken. Nog even wat drinken op onze kamer en dan snel slapen, het is inmiddels al 3.00u, dus hoogste tijd.

Zondag 03-01-2010 Hotel Deira City Centre, Big Bus Tour Dubai

Om 8.00u staan we op, en wat zijn we gaar. Weer even wennen aan het tijdverschil. Maar goed, eerst een bakkie koffie, even douchen en dan naar beneden. We besluiten naar de shopping mall te lopen om een ontbijt te kunnen bemachtigen. Volgens internetbronnen is dit een betere optie als ontbijten in het hotel. Maar volgens ons klopt dit verhaal niet helemaal, na een zoekpoging, toch teruggekeerd naar het hotel, een ontbijtbuffet met vele keuzes. En dit is echt lekker, eenvoudig, maar lekker. En tot onze verbazing een paar stoeltjes en tafeltjes buiten op een klein terrasje, heerlijk dus.

Om 10.45u uitgekeuteld, en nu maar eens op zoek waar je de tickets voor de Big Bus Tour kunt kopen. En dat is ook mooi dichtbij. Voor de ingang van de Shopping Mall Deira, is een desk met ticketverkoop voor de bus. Wij kopen hier 2 tickets, totaal 440 DHR en worden erop gewezen dat we door de winkels van de shopping mall een straat aan zullen treffen waar de busstop is. Zo gezegd zo gedaan, en inderdaad 2 bussen, linkerkant de rode route, rechtse kant de blauwe route. We kiezen voor de Blue Route, die The Beach New Dubai route is, met de palmeneilanden e.d. Om 12.30u vertrekken we. En wat we hier zien, ja, we kunnen er kort over zijn. Torenhoge, super de luxe gebouwen, mooi aangelegde grasvelden met even zo mooie bloemen, talrijke shoppingmalls, een zee waar bijna niemand te zien is, talrijke moskeeën, de toeters met het gebed, enz. enz. Ook een fantastisch aangelegd netwerk van wegen, wel 10 rijbanen breed. Het gaat eigenlijk alle grenzen te boven. Maar wat we missen is een leuk terrasje, liefst buiten, waar we even wat kunnen drinken als we uit de bus stappen. Nog niet gezien, en we denken dat we dit ook niet te zien krijgen. Uiteindelijk kiezen we ervoor om uit te stappen bij een waterpretpark en meteen een sigaretje te roken. En misschien nog wat te drinken, maar dit kan alleen maar binnen in een McDonald formule, koffie in een kartonnen bekertje, en laten we het niet over de prijs hebben, bijna € 4,00. Nou dan maar even niet, we kunnen nog wel even zonder. We zijn wel helemaal wappie gewaaid boven in de bus, zodat je er wat suffig van wordt.

Na 20 minuten komt de volgende bus en gaan we hiermee onze route vervolgen. We zien wel wat er van terecht komt. En het wordt als maar kouder bovenin, je waait zowat om. Maar Cor de Cock, ha, ha, met foto en filmcamera in de hand en om de nek, volhard en knipt stug door, links, rechts, omhoog, omlaag, het is vaak wat gokwerk met al die windvlagen en maar schudden en schokken. Maar nog steeds komen er allerlei ondenkbare torengebouwen voorbij. We komen ook langs de indoor skibaan. Hoezo maf!!!! We plannen dat we bij stop 8-12, het Wafi Shopping Centre gaan wisselen. Hier de Red Route bus, waar je mee naar de Creek rijd en daar een rondvaart kan maken. Maar wat denk je wat, er komt geen stop 8-12. We gaan direct door naar de eindbestemming. Geen probleem, hiervandaan starten ze ook met de rode route. Nu toch maar eens naar koffie op zoek, en wat zie we………………..een paar stoeltjes verscholen achter wat struiken die je vanuit de shopping mall kunt bereiken. En dat gebeurt dan ook. Komt  er een serveerster die wil eigenlijk hebben dat we aan een tafeltje van 2 gaan zitten, maar we willen in het zonnetje opwarmen, en nu even zonder wind. We bestellen wat koffie en genieten hier echt van. Eindelijk een heerlijke kop koffie, met een door Driekie gevonden soort tompouce erbij. Even een plassie plegen, en daar gaan we weer.

De bus komt alweer aanrijden. Eerst maar eens vragen of we nog op tijd zijn voor de Boottrip over de Creek. Maar dat kan nog wel, moeten we wel in de Blue Route bus, dan op halte 12 overstappen. Hier vandaan gaat de Red Route van start, en dat is de route die Old Dubai aandoet. Kijkt al beter, alles glimt en glittert nog wel natuurlijk, maar het is wel een echt en vooral ouder centrum hier. Dan verder langs de Creek waar je allerlei boten met handelswaar aan ziet komen en op de kade klaargemaakt wordt voor de verkoop. Dat is tot nu toe het enigste sort off culture wat je hier ziet. Zo gaat de route verder totdat we aan de opstapplaats voor de boot zijn. Om 17.30u zal deze vertrekken en dat gebeurt ook. Een uurtje langs wederom allerlei achterlijk mooie gebouwen, maar ook mooie houten jachten, en hier op het water taxivervoer per boot. Het is echt druk hier, net zo’n beetje einde werkdag, lijkt het dan hè.  Als het einde van deze tocht nadert is het al donker aan het worden.

We gaan van de boot en lopen naar de opstapplaats van een bus en die brengt ons netjes terug naar het beginpunt, de Shopping Mall Deira. We gaan nu kijken of de internetverhalen wel kloppen. Er moet hier in dit gebouw een hele verdieping zijn die uit restaurantjes bestaat. En dat klopt, op de 2e verdieping treffen we dit aan. Hier van alle werelddelen gerechten te koop. Het wordt Chinees. Een lekker combi menu met frided rice, hmmm. Hierna lopen we nog even de Shopping Mall door. Maar ja, winkels verschillen vaak niet zoveel, in ieder geval wat je er koopt is vaak hetzelfde. Mobiele telefoons, computerapparatuur, kleding enz. enz. Wel verbazen wij ons erover hoeveel mensen hier rondlopen. Het is een drukte van jewelste. We nemen nog een lekkere ijsco, want die zijn hier subliem.

Smullend lopen we naar ons Ibisje terug. Das mooi dichtbij, goed gekozen Hanny, schouderklopje!!! Even aan de balie informeren, of ze voor ons de online boardingpass kunnen en willen uitprinten. Dat gaat lukken volgens hun. Als ik even de bijlage in de email van Emirates naar het hotel mail, doen ze deze voor mij uitprinten. Dus hup naar boven, even internet aangeslingerd, en ja hoor, doorgestuurd. Nu meteen maar even de foto’s van vandaag bekijken, al is het Asus schermpie wel ietsie pietsie klein hiervoor. Maar erg leuk om te zien, en de twijfelaars doen we in de prullenbak, ha, ha. Nog even naar beneden om te kijken of de duif de post goed bezorgt heeft. Maar het is niet gelukt, de 0 moet een O zijn. Ja, ja, je moet het maar weten hè. Nieuwe poging en die lukt wel. Meteen maar vragen of we alvast kunnen betalen met onze CREDITCARD, en dit gaat ze direct in orde maken voor ons. Maar wat denk je wat, werkt de creditcard  niet. Zijn we eindelijk zover dat we zo’n ding hebben, doet ie het niet. We besluiten maar gewoon gaan te pinnen. Het eerste pinautomaat hokje in, en het lijkt allemaal erg snel te werken, maar…………nee hoor, accepteert geen pas van de ING. Sodeju, wat nu. Dan maar weer terug naar de Shopping Mall. En warempel, hier vinden we een paal waar ons label op staat. Kan ook niet missen eigenlijk, ze zorgen er hier wel voor dat iedereen zijn geld kan opnemen en uitgeven, stel je voor……. Hè, hè.

Als het gezellig is, is het zo laat, is het gezegde. Inmiddels al weer 23.00u geweest. Maar we hebben alles afgerekend, en dat is natuurlijk erg hendig tomorrow. Nu naar de kamer, beetje opruimen, het internet tegoed verslinden, even emailen en snuffelen op internet, Nu.nl en het weer, en dan sluit ik maar af. Wel nog even alle apparatuur aan de beademing gedaan, want de batterijen zijn leeg. Zelfs die van de fotocamera, na maar 200 foto’s van vandaag. Om 0.15u doen we het licht uit en is het uiteindelijk toch weer te laat naar onze zin, maar daar kunnen we niks meer aan veranderen. Tot morgen!!

Maandag 04-01-2010 Vlucht Dubai – Bangkok Emirates 9.40u – 18.40u

O jeh, te laat wakker, 7.30u. En wat hebben we slecht geslapen. Al wel eerder wakker geworden van de wekker op de telefoon, maar denk verkeerd gedrukt en geen snoozje, dus ja, na veel te weinig slaap gaat het vanzelf een keer mis hè. Dus alles moet in een rap tempo. Douchen, aankleden, naar beneden uitchecken en op zoek naar een taxi. Laat dit nu meezitten en zijn we klokslag 8.00u op de luchthaven. Dus al met al helemaal oké. Nu de bagage inchecken, en je weet niet wat je ziet. Wel 15 desk open van Emirates, waardoor we na 15 minuten weer buiten staan om ons voorlopig laatste sigaretje te roken.

Om 8.55u onboard staat op de instapkaart, dus het kan nog wel even. En het bekende traject, door de douane, paspoortcontrole, en dan naar gate 232. Eerst nog even een kop koffie scoren bij Starbucks. En je gelooft het of niet, ook deze koffie moeten we laten staan. We vliegen nu met een Airbus A380 waar 650 personen in gaan, dus we worden erop gewezen op te staan, en we luisteren natuurlijk meteen. Nog snel proberen wat foto’s te maken, maar dat lukt niet helemaal, want ja, we zijn in Dubai en daar zijn van die onmens grote glitterwanden, waar de camera compleet van in de war raakt. Eenmaal in het vliegtuig kijk je je ogen uit. Zelfs de raampjes zijn afgewerkt met notenhout. Poeh, poeh. Vrij snel en mooi op tijd vetrekken we, en natuurlijk kunnen we dit weer volgen op een nog uitgebreider computerschermpje. Echt supergaaf om te zien.

En Driekie heeft een geweldige plaats. Niemand voor hem, kan de beentjes volledig strekken. En Driekie zijn tafeltje komt te voorschijn uit de leuning en zijn schermpje is netjes opgeborgen onder de stoel. Wat een maffe bende zeg!!! Deze vlucht verloopt geweldig en landen we 20 minuten vroeger als gepland, ongeveer 18.15u, in Bangkok. Nu duurt het wel even voordat we eruit zijn met zoveel mensen. Ach ja, we hebben vakantie, dus zullen we ons hier maar niet druk over maken.
Één uur later staan we buiten, op zoek naar de metertaxi. Maar die is verdwenen van de normale plaats, en na wat info her en der, komen we er achter dat we één verdieping lager moeten zijn, is gewijzigd afgelopen jaar. Ja hoor, ook hier rijen wachtende mensen, en wij sluiten ook aan. Wat een hitte hier weer meteen, het is net of ze met een plank op je kop slaan. Binnen een paar tellen doorwaternat. Gewoon weer even wennen, ha, ha. Het duurt niet lang of wij zitten in een taxi op weg naar Hotel Navalai River Resort.

Daar komen we om 20.15uur aan, rekenen snel af met de chauffeur, 380 Bath. We checken in en krijgen een gereserveerde Riverside Room aangewezen. Geweldig uitzicht op The River. Het gezellige terrasje aan de rivier, waar wij op kijken zit helemaal vol, en zodra er plaats is spoeden wij naar beneden en gaan we genieten van een heerlijke maaltijd. Het wordt voor vandaag allebei een bord Spaghetti Bolognese, met een heerlijke ijsfruitmix voor Kweppie en een Shinga voor Driekie. Het is weer smullen geblazen, hmmm. We nemen nog een borrel, Hanny kan nu mooi even haar emails checken en een berichtje terug doen aan de thuisblijvers. Heerlijk hier hoor, dit is het toch wel helemaal.

Omdat we het niet kunnen laten, gaan we niet naar bed, maar toch eerst even over de Khao San Road slenteren. En het is weer even gezellig en gek als vorig jaar. Wel lijkt het een stuk drukker. Wat een mensen, in allerlei uitdossingen, echt een gezellige bende. Wel weer de luchten van etensresten vermengd met de hitte, dat hebben we niet geroken in Dubai. Maar dit nemen we voor lief, het is in ieder geval veel gezelliger. Op de terugweg nemen we in een bar nog een Shinga allebei, en dan gaan we er toch echt vandoor, want we zijn compleet total loss. Even onderweg een 7eleven in, een drankje kopen voor op de kamer en dan met de lift omhoog. Toch nog even verbinding maken, en ja hoor, Kim is online. Das gezellie, eventjes Mms’en. Nu toch echt snel even onder de douche en dan onder de lakens. Het is al 1.00u, foei. Maar…………nu komt het.

Het is nu 4.25u en zit Kweppie hier dit verslag te schrijven, want we zijn dus echt van slag. Kunnen allebei niet slapen, wat een ramp. En dan de herrie van al die hard werkende airco’s, die dreunen door heel het gebouw heen, lijkt het. Hebben we hier niet eerder ervaren. Misschien komt het ook wel door die twee keer tijdverschil in drie dagen. Ach ja, maakt niet uit waar het door komt, je kunt er maar mee zitten. En ik besluit nu op te blijven, want anders verslapen we ons misschien wel. We moeten vroeg op om met de taxi van 9.00u naar het vertrekpunt van de wandeltocht te gaan. Dus ga ik nu een bakkie koffie zetten, en wachten tot het half 7 is, dan gaan we lekker ontbijten. Wordt vervolgd!!!